Wanneer je op werkdagen vóór 15:00u bestelt, zorgen wij dat we jouw pakket(ten) dezelfde dag nog versturen. Je ontvangt hier een verzendbevestiging van met daarin de track en trace van jouw zending(en).
Ondanks dat DPD er alles aan doet om de zending zo snel mogelijk bij je krijgen, kan dit helaas ook wel eens misgaan. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een pakket door de drukte blijft hangen op één van de depots en daarmee vertraging oploopt. De uitlevering van jouw pakket(ten) kan tot wel één werkweek na de besteldatum plaatsvinden. Voor meer informatie over de status van jouw zending verwijzen we je graag naar Track&Trace-pagina. Vul hier onder "Waar is mijn pakket" je track&trace nummer in dat je van ons via mail hebt ontvangen. Dit nummer begint met 0511 en bestaat uit 14 cijfers. Op deze pagina vind je meer informatie over jouw zending. Rechtsboven vindt je drie tekens . Wanneer je klikt op de 3 bolletjes opent er een uitgebreidere trackinginformatie.
Hier zie je alle scans/tussenstops welke jouw pakket doorloopt. Het kan zijn dat een pakket soms twee keer dezelfde status krijgt. Het kan zijn dat het pakket meerdere keren is gescand op die dag. Deze scans vinden vaak plaats op tijdstippen midden in de nacht. Dit is normaal en komt regelmatig voor. Het is géén reden voor alarm. Krijg je de melding dat de bezorger bij je is geweest maar het pakket niet heeft kunnen bezorgen terwijl je wél thuis was? Ook dit gebeurt helaas wel eens. Het kan zijn dat jouw pakket(ten) wel in de bus hebben gelegen maar dat de chauffeur tijd te kort is gekomen. Jouw pakket(ten) gaan dan weer mee terug naar het depot en gaan de eerstvolgende werkdag weer in uitlevering. Dit is natuurlijk heel erg vervelend maar door het grote aantallen pakketten dat de pakketdiensten moeten verwerken zeker in de laatste maanden van het jaar, komt ook dit wel eens voor.
Wat jammer dat je jouw pakket(ten) nog niet in ontvangst hebt mogen nemen. We kunnen in dit geval pas na 5 dagen een onderzoek opstarten. Vóór die tijd kunnen we, hoe vervelend we het ook vinden, niets voor je betekenen. DPD neemt deze klachten niet in behandeling.
Heeft jouw pakket de status ‘bezorgd’ maar heb je niets ontvangen en jouw buren ook niet? Vul dan hier de ontvangersverklaring in waarin je aangeeft dat je de zending niet hebt ontvangen. Wij zetten deze door naar de DPD en je krijgt van ons terugkoppeling zodra wij bericht van DPD hebben.
Heeft jouw pakket al 5 dagen geen scan gehad en is hangt deze nog vast op één van de depots stuur ons dan een mailtje waarin je onder duidelijke vermelding van jouw ordernummer aangeeft dat je de zending nog niet hebt ontvangen. Wij schakelen DPD in voor de start van een onderzoek.