Een bedrukte tas als promotiemateriaal, dit is hoe je dat doet!
Als je in een winkelstraat of op een station om je heen kijkt, zie je dat iedereen rondloopt met tassen vol spullen: laptops, boeken, flesjes water, sportkleding, noem maar op. Een tas kan echt een fashion statement of eye catcher zijn, maar kan ook als wandelend reclamemiddel fungeren. Daarom is het als ondernemer verstandig om te investeren in bedrukte tassen. Weet je niet helemaal waar je moet beginnen? Wij helpen je op weg met een handig stappenplan.
#1 Kies de juiste tas
Er zijn allerlei verschillende soorten tassen. Tote bags, shoppers, papieren tassen, plastic tassen… afhankelijk van de producten die jij verkoopt, jouw doelgroep en de uitstraling van jouw merk is het een goed idee om een tas te kiezen die hierbij past. Verkoop je bijvoorbeeld schoenen? Dan is het fijn om een shopper te kunnen verkopen waar de klant zijn of haar nieuwe schoendoos in kan vervoeren. Heb je een boetiekje met bijvoorbeeld sieraden, kaartjes en andere kleine handgemaakte spullen? Een papieren tas met een vrolijke opdruk is hiervoor ideaal.
#2 Gebruik kleuren en logo’s
Als je al vaker hebt nagedacht over de branding van je bedrijf zijn jouw logo’s en kleuren misschien al vanzelfsprekend. Mocht dit nog niet zo zijn, is dit hét moment om erover na te denken. Kleuren spelen een grote rol in merkherkenning: bepaalde kleuren koppel je automatisch aan merken. Hetzelfde geldt voor lettertypes. Bij het ontwerpen van een tas is het goed om deze opvallende elementen te gebruiken, maar zorg voor een goede balans tussen esthetiek en zichtbaarheid. Kies bijvoorbeeld een basic tas als achtergrond en voeg jouw merkkleuren op een subtiele manier toe in je logo. Benieuwd hoe het proces van het bedrukken van een tas eraan toe gaat? Lees dan ook deze blog!
#3 Inspirerende teksten of quotes
Een krachtige quote of slogan kan veel doen om de aandacht te trekken. Mensen lezen graag korte, inspirerende teksten, vooral als ze ergens op een verrassende manier opduiken. Op een tas bijvoorbeeld! Kies voor een zin waarvan de boodschap resoneert met de kern van jouw merk, en die mensen aanspreekt die dezelfde waarden delen. Als je de juiste woorden vindt, zullen mensen zich verbinden met jouw boodschap.
#4 Geef de tassen weg als geschenk of beloning
Als je wilt dat veel mensen jouw tas tegenkomen, is het ook belangrijk dat er veel mensen met jouw tassen rondlopen. Om dit doel te bereiken, kun je ze bijvoorbeeld weggeven op een beurs, of gratis meegeven wanneer mensen een aankoop doen boven een bepaald bedrag. Ook zou je bijvoorbeeld een gevulde goodiebag kunnen verloten in een social media-winactie! Het gevoel van het ontvangen van een cadeautje maakt mensen blij, en die positieve emotie associëren ze weer met jouw merk! Extra fijn meegenomen is de extra exposure op social media wanneer mensen jouw bericht delen met hun eigen vrienden.
Zoals je wel zult merken, kan een tas veel meer zijn dan een opbergmiddel. Het kan een manier zijn om jouw boodschap uit te dragen en mensen te inspireren. Het is een wandelend visitekaartje dat keer op keer jouw merk vertegenwoordigt.