5 redenen waarom jij vloeipapier nodig hebt!
Vloeipapier is misschien wel een van de meest geliefde items van de webshop. Of je nu een bedrijf runt dat gespecialiseerd is in het verzenden van geschenken, ambachtelijke producten, of andere goederen, vloeipapier kan een belangrijke meerwaarde bieden aan jouw verzendverpakking! Lees in deze blog 5 onmisbare redenen waarom vloeipapier een must-have is voor jouw bedrijf.
1. Bescherming van producten
Hoewel vloeipapier er tegenwoordig super leuk en aantrekkelijk uitziet, is de originele functie natuurlijk het beschermen van producten. Het kan schokken absorberen en krassen op gevoelige oppervlakken voorkomen. Dit is vooral nuttig voor bedrijven die breekbare of gevoelige items verzenden, zoals sieraden, elektronica of handgemaakte producten. Ook wanneer jij posters of boeken verzendt kan vloeipapier jou helpen om deze producten krasvrij te laten aankomen!
2. Cadeauverpakkingen bieden
Wil jij een unieke optie toevoegen voor de klant? Overweeg dan de mogelijkheid om de bestelling, tegen een kleine meerprijs, als cadeautje te verzenden. Zo ontvangt de klant een compleet cadeau, voor als hij of zij zelf geen tijd meer heeft om het leuk in te pakken. Biedt klanten bijvoorbeeld de mogelijkheid om hun bestellingen te laten verpakken in vloeipapier, compleet met linten en gift tags. Reken maar dat deze klant meer dan tevreden is over jouw service!
3. Seizoensgebonden verpakkingen
Wil je je verzendverpakkingen aanpassen aan het seizoen, zonder allerlei verschillende soorten dozen, kokers en verzendzakken op voorraad te hebben? Maak dan simpelweg gebruik van vloeipapier in stijl van het seizoen! In de zomer is bijvoorbeeld onze flowers collectie perfect, terwijl het rondom de feestdagen leuk kan zijn om je eigen vloeipapier te bedrukken met een kerstachtig printje! Overige leuke feestdagen zijn bijvoorbeeld Valentijnsdag, Halloween of Pasen. Hierdoor voelen klanten zich extra speciaal tijdens de vakantieseizoenen.
4. Milieuvriendelijkheid en duurzaamheid
In een wereld die steeds meer waarde hecht aan duurzaamheid, is vloeipapier een milieuvriendelijkere keuze dan bijvoorbeeld het gebruik van plastic om je producten te beschermen. Het is vaak gemaakt van gerecycled materiaal en is gemakkelijk te recyclen. Bedrijven die hun ecologische voetafdruk willen verkleinen, kunnen vloeipapier gebruiken als alternatief voor plastic verpakkingsmaterialen. Dit kan niet alleen kosten besparen, maar ook een positief imago voor je merk creëren bij milieubewuste consumenten.
5. Verbetering van de klantbeleving
Last but not least, vloeipapier kan de positieve ervaring van de klant met jouw werk flink versterken. In een tijdperk waarin online winkelen de norm is, is het uitpakken van een bestelling een memorabele ervaring. Zeker wanneer de klant het gevoel heeft dat er net wat extra aandacht aan het pakket gegeven is. Een simpele manier om dit uit te stralen is door vloeipapier te gebruiken in je verpakking! Een goed uitgevoerde verpakking kan net dat beetje extra zijn dat jouw bedrijf onderscheidt van de concurrentie. Vooral bedrukt vloeipapier kan zorgen voor een grotere merkherkenning en klantbeleving.
Als je nu nog niet overtuigd bent van het gebruik van vloeipapier, weten wij het ook niet meer… Wel overtuigd? Lees dan snel deze blog voor de top 10 vloeipapier voor de beste indruk!